LEAD GENERATION PACKAGE
Het produceren van (soft) leads is een van de grote voordelen van online adverteren. Als uitgever weten wij wie bepaalde content aangeklikt heeft. Aangezien wij deze data niet mogen verkopen, noemen wij dit ‘soft leads’.
We kunnen deze soft leads gebruiken om speciale extra edities van onze online magazines te gebruiken, dedicated online magazines genaamd. Deze magazines kunnen u de opportuniteit geven om deze ‘soft leads’ om te buigen naar ‘hard leads’. We spreken van opt-in hard leads als de lezer ingaat op een voorstel van een adverteerder.
Daarom bieden wij u leads aan in plaats van pure online communicatie. Deze bieden we aan in onze Lead Generation Package (LGP).
DE LEAD GENERATION PACKAGE
Een LGP bevat een aantal elementen om soft leads te genereren. Daarnaast gebruiken we minstens één tool om deze soft leads om te buigen naar hard leads.
Een greep uit de verschillende tools:
-
Soft Lead generation Tools:
- Branded News: Publicatie van een bericht;
- Branded Video: Publicatie van een video;
- Branded Story: Publicatie van een een branded story;
- Content Sponsoring: Sponsoring bij redactionele artikels;
- Contextbanner: Banner op de website bij een artikel.
-
Hard Lead Generation Tools:
- Dedicated Online Magazine: Extra editie van het online magazine gericht naar een selectieve doelgroep;
- White Paper;
- Webinar: Online seminar;
- Seminar;
- Workshop: fysieke opleiding;
- Survey;
- Quiz.
GARANTIES VOOR UW RETURN ON INVESTMENT (ROI)
Andere communicatieve elementen dan soft en hard leads dragen bij aan de prijs van deze package. We onderscheiden in de lead generation package een combinatie van views, clicks en leads die de mediawaarde van deze tools aanzienlijk doet stijgen.
Zie de pagina over online ROI voor meer informatie.
We hanteren volgende percentages voor onze magazines om ROI te garanderen:
- Gegarandeerde views in een online magazine: 25% = Oplage x 0,25
- Gegarandeerde leads in een online magazine via een branded story: 0,5% = Oplage x 0,005
- Gegarandeerde leads in een online magazine via een evergreen in een primair magazine: 5% = Oplage x 0,05
- Gegarandeerde leads in een online magazine via een evergreen in een secundair magazine: 1,5% = Oplage x 0,015
Primair magazine = Hoofdmagazine waar het grootste deel van uw doelgroep zich bevindt.
Secundair magazine = Magazine waarvan een deel van de lezers tot uw doelgroep behoort, maar niet de hoofdfocus is.
VOORBEELDEN
VOORBEELD 1: FOCUS OP VIEWS
Om duidelijkheid te scheppen maken we even een voorbeeld van een LGP voor een verffabrikant die een nieuw type muurverf wil voorstellen. Deze verffabrikant heeft een budget van € 7.500 en wil de vooral de focus leggen op merkbekendheid, wat wij interpreteren als een focus op views. Het doel is om 25.000 views te genereren, waarvan 500 soft leads verkregen worden die uiteindelijk geconverteerd worden naar hard leads via een dedicated online magazine.
We kiezen ervoor om een branded story te publiceren in primaire en secundaire magazines. Door het merkspecifieke karakter van een branded story zal deze minder aangeklikt worden en wat minder leads genereren, maar de leads zijn wel veel waardevoller.
De LGP bestaat uit:
- Een branded story tweemaal gepubliceerd in het primair magazine Decoratie (13.300 online abonnees);
- Dezelfde branded story gepubliceerd in vier secundaire magazines:
- Schrijnwerk (24.000 online abonnees);
- Professional (15.000 online abonnees);
- Projecto (20.000 online abonnees);
- Aannemer (26.000 online abonnees).
- De publicatie van een dedicated online magazine naar de verzamelde clicks op de branded story in de primaire en secundaire magazines.
Als we de gegarandeerde percentages van hierboven hanteren, dan zal de branded story op basis van de beschikbare adressen:
- 25% views produceren;
- 0,5% leads produceren.
Kostprijs views in CPM:
- Primaire magazine: € 200 CPM;
- Secundaire magazine: € 50 CPM.
Kostprijs per lead:
- Primaire magazine: € 25/lead;
- Secundaire magazine: € 10/lead.
We berekenen het aantal views:
- MIU tweemaal in Decoratie: 2 x (13.300 x 0,25) = 6.650 views;
- MIU in Schrijnwerk: 24.000 x 0,25 = 6.000 views;
- MIU in Professional: 15.000 x 0,25 = 3.750 views;
- MIU in Projecto: 20.000 x 0,25 = 5.000 views;
- MIU in Aannemer: 26.000 x 0,25 = 6.500 views.
Alles samengeteld komt dit neer op 27.900 views.
We berekenen het aantal leads:
- MIU tweemaal in Decoratie: 2 x (13.300 x 0,005) = 133 leads;
- MIU in Schrijnwerk: 24.000 x 0,005 = 120 leads;
- MIU in Professional: 15.000 x 0,005 = 75 leads;
- MIU in Projecto: 20.000 x 0,005 = 100 leads;
- MIU in Aannemer: 26.000 x 0,005 = 130 leads.
Alles samengeteld komt dit neer op 558 leads. Naar deze leads wordt het dedicated online magazine verstuurd.
We berekenen de totale tariefwaarde voor dit voorbeeld:
- De productie van een branded story = € 1.500;
- 2x MIU in Decoratie: 2 x € 933 = € 1.866;
- MIU in Schrijnwerk = € 1.203;
- MIU in Professional = € 1.046;
- MIU in Projecto = € 1.011;
- MIU in Aannemer = € 1.313;
- Dedicated online magazine = € 2.445.
Voor het budget van € 7.500 kunnen we een totale tariefwaarde van € 10.384 aanbieden.
We berekenen de totale mediawaarde voor dit voorbeeld:
- De productie van een branded story = € 1.500;
- Primaire views: 6,65 x € 200 = € 1.330;
- Secundaire views: 21,25 x € 50 = € 1.062;
- Primaire leads: 130 x € 25 = € 3.250;
- Secundaire leads: 425 x € 10 = € 4.250;
- Dedicated online magazine: 558 x € 2 = € 1.116.
Voor het budget van € 7.500 kunnen we een totale mediawaarde van € 12.508 aanbieden.