naar top
Menu
Logo Print

Bouwunie-Congres 2017

Laat uw bouwbedrijf niet tackelen
magazine

Op 25 november organiseerde Bouwunie naast het trainingscentrum van de Rode Duivels in Tubeke haar jaarlijkse congres onder de veelzeggende titel ‘Laat uw bouwbedrijf niet tackelen’. Onder leiding van presentator Maarten Vangramberen belichtten diverse videogetuigenissen en sprekers zes strategieën waarmee aannemers gevat kunnen inspelen op de vele veranderingen waar de sector voor staat. Die strategieën zijn: samenwerking, specialisatie, innovatie, talentmanagement, marketing en inzicht in de juiste marktprijs. Elke strategie werd ingeleid door een korte vergelijking met de voetbalwereld, verzorgd door tweevoudig Gouden Schoen Franky Van der Elst.
“Innovatie is een dagelijks gegeven in de bouw en levensnoodzakelijk voor de toekomst van bouwfirma’s, ook de kleine”, vertelde Jan Desmyter (WTCB).
“In innovatie bekleedt digitalisering een belangrijke rol, zonder dat dit grote investeringen hoeft te vergen”, wist Stijn Vander Plaetse (Telenet Business).
“Talent aantrekken en in het bedrijf houden vergt de nodige inspanningen, maar werkgevers kunnen rekenen op steun van heel wat partners”, gaven David Engelen (Accent Construct) en Geert Ramaekers (Constructiv) mee.
“Passie voor wat je doet, een ijzersterk verhaal dat je kan samenvatten in 60 seconden en focus op de klant zijn de ingrediënten van een geslaagde marketing”, legde Peter Desmyttere van het gelijknamige marketingadviesbureau voor kmo’s uit.
“Vergeet zeker je website en de sociale media niet”, voegde Ann Derous (FCR Media) daaraan toe.
En dat zijn slechts enkele van de opvallende uitspraken van de dag…

BOUWUNIE

BOUWUNIE

+3225881100
+3222530745